ESAO awards

Wat betekent ons logo?

Het logo van Muro verwijst naar de “azulejos”, Portugees-Andalusische beschilderde keramieken tegels.

Deze techniek, ontstaan in het oude Perzië en verder ontwikkeld door de Moren, werd tijdens de 16de eeuw door Portugese handelaars in de Nederlanden geïntroduceerd en lag aan de basis van het “Antwerpse plateel” en het latere “Delfts Blauw”.

De verbintenis tussen zuivere ingrediënten, vakmanschap, geduld en passie is ook de basis van ons ambacht en keert terug in de gouden kleur van ons logo, het eeuwige symbool van duurzaamheid.



Hoe garanderen wij de kwaliteit?

Van alle vetstoffen is goede Extra Virgin olijfolie de gezondste. Wij beschikken over onze eigen boomgaard in Portugal, waardoor de controle van aanplanting tot bottelen onder MURO valt. We controleren dan ook elke stap van het productieproces zelf. Om onze ecologische voetafdruk te beperken, werken wij volgens de principes van de herstellende landbouw.

 

  • Er wordt op Muro geen gebruik gemaakt van herbiciden of pesticiden.
  • Beperkte irrigatie bevordert de aanmaak van de vitamines en antioxidanten.
  • Plukken gebeurt met de grootste zorg en extra vroeg in november, wat het smaakpallet bevordert.
  • Oogsten en persen gebeurt binnen de 10 uur en bij een temperatuur lager dan 27°C. 
  • De olijfolie wordt niet gefilterd maar mag 6 weken rusten.
  • Bewaring gebeurt onder de beste omstandigheden.
  • Het bottelen gebeurt maximaal twee weken voor verkoop.
  • De fles en antidrupstop zijn geselecteerd om licht en zuurstof maximaal te weren tijdens het dagelijkse gebruik.
  • Elk jaar een verse oogst die niet wordt vermengd met de voorgaande jaren.


"Door dit alles ontstaat een ecologisch en authentiek product met één van de laagste zuurtegraden op de Belgische markt."

Kwaliteit, smaak, aroma’s en houdbaarheid zijn dan ook
gegarandeerd over een lange periode.